Aktaş Süspansiyon Körükleri
Süspansiyon körükleri yük kapasitesi, yayın özelikleri ve yay sapması gibi belirli koşullara uygun olarak geliştirilmektedir. Ticari araçlarda, roll körükler ve katlı körükler olmak üzere iki ana tipte süspansiyon körüğü bulunmakadır.
Roll Körükler (Metal Parçası Olmayan Standart Körük)
Genel olarak otobüslerde kullanılırlar. Roll körükler otobüs üzerinde yer alan pistondan ve pleytten kolay sökülmesini veya pistona ve pleyte kolay takılmasını sağlayan konik boğazlara sahiptir. Otobüslerde, konfor diğer araçlara göre çok daha fazla önem teşkil eder. Bu da, orijinal araç yüksekliğinin (yolcu biniş yüksekliğinin) yük miktarından bağımsız olarak her zaman aynı seviyede kalması gerektiği anlamına gelmektedir.
Roll Metalli Körükler (Pistonsuz Metalli Körükler)
Kamyonlarda ve çekicilerde çok fazla kullanılırlar. Yani ağır yük taşımacılığında kullanımı yaygındır. Bunun yanında bazı otobüs tiplerinde de kullanılmaktadır. Ürün üstüne kapatılmış bir pleyte sahiptir ve bu pleyt üzerinde hava giriş ve çıkışı için bir rekor ve şase üzerine bağlantı için bağlama parçaları (saplamalar, merkezleme pimi vs.) mevcuttur. Bu ürünün aks üzerindeki pistona bağlantısı, körüğün kauçuk kısmına yapıştırma işlemi ile vulkanize edilmiş alt tas vasıtasıyla ya da vulkanize olmuş körüğe direkt takılmış germe sacı vasıtasıyla yapılır. Bu ürünler hem silindir hem de koni şeklinde olabilir. Körüğün şekline ilişkin bu özellik tasarım aşamasında tanımlanır ve araç şasesinin yerleşimi ile direk ilişkili bir konudur.
Komple Körükler
Komple körükler ile roll metalli körükler arasındaki tek fark, komple körüklerin metal yada plastik bir pistona sahip olmasıdır. Bazı tasarımlarda, piston hacmi sürüş konforunu arttırmak amacıyla hava deposu olarak ta kullanılır. Entegre takoz ile veya takozsuz şekilde üretilebilir.